Xiaomi Piston Basic Edition Kulaklık Aldım - Pratik Fikirler
Son bloglar
Bekleniyor...

6 Ocak 2019 Pazar

Xiaomi Piston Basic Edition Kulaklık Aldım

Bugün ki yazımda yeni satın aldığım Xiaomi Piston Basic Edition kulak içi kulaklıktan bahsetmek istiyorum. Bu vesileyle ilk Amazon tecrübemi de aktarayım.
Kulaklık aşağıda gördüğünüz kutu içinde geliyor. Kutu içinde kulaklık ile beraber 2 çift ekstra plastik de geliyor.
Kulaklığın özelliklerine geçmeden önce Basic Edition ile Fresh Edition arasındaki farka değinmek istiyorum. Kulaklığı araştırırken kafam karışmıştı. Çünkü ikisinin de bütün özellikleri aynı ama aralarında 10 lira kadar fiyat farkı var. Gördüğüm kadarıyla iki kulaklık arasındaki tek fark kablo yapıları. Basic Edition'un kablosu yassı iken Fresh Edition'un kablosu silindir biçimindeki kablodan. İki kablo yapısı arasında ne gibi farklar var emin değilim ama yassı kablonun daha dayanıklı ve daha az dolandığını düşünüyorum. Bu nedenle Xiaomi Piston Basic Edition aldım.
Kulaklık standart 3.5 mm girişe sahip. Yani bütün Android ve iPhone telefonlarla kullanılabilir. Bilgisayarınız ile de kullanabilirsiniz tabi. Aynı zamanda bir mikrofona sahip. Bunun yanında üzerinde yer alan tuş müzik oynatma/durdurma, çağrı cevaplama/kapatma fonksiyonlarına sahip. Xiaomi kulaklığın diğer teknik özellikleri de şu şekilde:
Hassasiyet: 100dB (Ses yüksekliğini ifade ediyor. Bir kulak içi kulaklık için ideal seviyede.)
Empedans: 32ohms (Kulaklığın ne kadar güçlü ses verebileceğini ifade ediyor. Kulak içi kulaklık için yeterli bir değerde.)
Frekans Aralığı: 20 - 40 (Küçük değer bas seslerini büyük değer ise tiz sesleri ne kadar alabileceğimizi ifade ediyor. Bu aralık ne kadar fazla olursa o kadar farklı ses tonu duyabiliriz ki bu iyi bir şeydir. Bizim kulaklığımızda ki değerin çok iyi olduğunu söyleyemeyeceğim.)
KHz Kablo Uzunluğu: 125 cm (İdeal uzunluk)
Ağırlık: 14g (Yeterli hafiflikte.)
Bu terimlere yabancıysanız daha ayrıntılı bilgiye bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Benim derinlemesine müzik ve ses bilgim yok. Arada müzik dinlemek, film izlemek vs. için bu kulaklığı aldım. Benim yorumum ses kalitesinin yeterli olduğu yönünde.
Bunun yanında arkadaşlarımla yaptığım görüşmede sesimin iyi gittiğini söylediler. Yani kulaklıkta yer alan mikrofonu da kaliteli olduğunu söyleyebilirim. 
Kulaklığın dikkatimi çeken yanı ise yamuk kulak girişleri olmuştu. Normalde kulağımıza taktığımız kısımlar düz olur. Bu yeni tasarım ile kulaklığın kulakta daha sağlam durduğunu belirteyim. Kulağıma çok güzel oturuyor.
Kulaklığı 38 liraya satın aldım. Ürün satıcısı Amazon. Şuan bu ürünün stoğu tükenmiş durumda. Amazon kulaklığı 3 iş günü içinde MNG Kargo ile ulaştırdı. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Kulaklık ile ilgili sormak istediğiniz herhangi bir şey olursa yorum kısmını kullanabilirsiniz.

Güncelleme - 13.02.2019
Yaklaşık 1 ay kullandıktan sonra kulaklığın sol girişinden ses gelmemeye başladı. Ürüne hasar verecek herhangi bir şey yapmamıştım. Neden böyle olduğunu anlamadım. Amazon müşteri hizmetlerini aradım. Beni KVK'ya yönlendirdiler. Çünkü kulaklığın 2 yıl garantisi bulunuyor. KVK ise sadece telefon tamiri yaptıklarını söylediler. Ben de tekrar Amazon ile iletişime geçtim. Kulaklığı göndermemi istediler ve ücret iadesi yapacaklarını belirttiler. Ben aynı kulaklıktan tekrar almak istediğimi belirttim. Amazon Türkiye'de böyle bir seçeneğin olmadığını, param iade edilince tekrar aynı kulaklıktan alabileceğimi söylediler. Hatta kulaklığın fiyatının 2 lira arttığını, satın aldıktan sonra iletişime geçersem bu farkı da iade edeceklerini belirttiler. Kulaklığı kargoya verdikten iki gün sonra param iade edildi ve sipariş geçtim. Yeni kulaklığım da kısa bir süre içerisinde elime geçti. Amazon müşteri memnuniyeti açısından gerçekten çok iyi bir firma.

Arkadaşlarınla paylaş

15 yorum

  1. Hayırlı olsun güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  2. Siteyi yeni keşfediyorum. Emeğini veren yok. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar bilgiyi nasıl takip ediyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların için teşekkürler. Oldum olası teknoloji bloglarını vs. günlük takip ediyorum. Her gün mutlaka bir şeyler okuyorum.

      Sil
  4. Hiç üşenmiyor musun bu kadar şeyi her gün yapmakta? Ben kimse bakmıyor, boş boş yazı yazıyorum diye düşünüp bırakırdım. Reklam falan da yok. Hiç bırakmadın mı burayı? Buradan beklentin ne? Sadece merak ediyorum. Başka bir amacım yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak sadece boş boş yazmak değildir. her şey reklam'da değil bende bir blog yazarıyım 100'den fazla makalem var insanlar içini dökmek için yazıyor sürekli yazıyor kimi para kazanmak için kimi tanınmak için kimi seo için kimi boş yapıyor yazıyor yazmak ne güzel. okumakta öyle :) umarım ben senin için açıklayıcı olmuşumdur sevgili @Piscosour

      Sil
    2. Ben de sadece forumlarda yazı yazarak zaman geçindim, bilgi edindim. Ama bir zaman sonra aşırı sıkıyor. Ben onu söylemeye çalışıyorum.

      Sil
    3. Forumlara yazı yazmak konu açmak çok başka bir alan blog yazmak bildiklerini paylaşmak ve ya bilinen bir bilgiyi açıklamak çok başka şey sıkıcı olabiliyor ama sıkıldığın kadarda eğleniyorsun şuan sana yorum yaparken bile eğleniyorum blog yazmak böyle bir şey :)

      Sil
    4. Kesinlikle haklısın. Blogculuk bambaşka birşey.

      Sil
    5. Nasıl, ne düşünerek başladınız blog yazma fikrine? Mesela benim aklıma bir şey gelse nasıl açıklarım diye başladıktan sonra oyun oynamaya başlarım. Aklımdaki şeyi anlatamam. Kafam hep karışık olur.

      Sil
    6. 12 yıl önce açmıştım ilk blogumu. Okulda öğrendiklerimi vs. yazmak içindi. İnsanların yazdıklarımı okumasını seviyorum. Bugüne kadar çeşitli bloglar açtım, kazançlar elde ettim. Ben de zamanında çok oyun oynadım. Fakat oyun oynamak tamamen zaman kaybı. Oyun oynayacağım süre içerisinde bir şeyler okuyabiliyorum, yazabiliyorum.

      Sil
  5. Bunu bir iş olarak görmüyorum. Bu benim hobim. Öğrenmeyi, paylaşmayı seviyorum. Bu nedenle de her gün bir şeyler okumak yorucu gelmiyor. Ayrıca bu blog çok yeni sayılır. Bir noktadan sonra tabii ki reklam alıp kazanç elde etmeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki bu bloga ne kadar zamanını veriyorsun? Hangi kaynakları takip ediyorsun?

      Sil
    2. Aklıma bir fikir gelirse yada yazmaya değer bir haberle karşılaşırsam 1, 2 saat zaman ayırıp yazıyorum.
      Dünya halleri, shiftdelete gibi teknoloji siteleri, kişisel blog siteleri, bazı Twitter hesapları vs. günlük olarak takip ediyorum.

      Sil

Bildirimler
Bildiriminiz yok.
Kapat