Tarihe Göre Gökyüzü Haritası Oluşturma - Pratik Fikirler
Son bloglar
Bekleniyor...

22 Eylül 2019 Pazar

Tarihe Göre Gökyüzü Haritası Oluşturma

Birkaç ay önce Twitter'da çok güzel bir hediye görmüştüm (Twiti daha sonra bulamadım). Biri kız arkadaşı için çok güzel bir doğum günü hediyesi almıştı. Arkadaşının doğduğu tarihteki gökyüzü haritasını çıkarmıştı. Üstüne de "Sen doğduğun gün gökyüzü böyleydi. Sen benim gökyüzümdeki en parlak yıldızımsın!" yazmıştı. Çok anlamlı bir hediye.
Ben de bu hediyeden yaptırmak istedim ve Türkiye'de bu işi yapan birkaç site buldum. Fakat fiyatları biraz pahalı geldi. Sorduğum yerlerde bu ürün 140 TL'den başlıyordu. Bu hediyeyi kendim yapamaz mıyım diye biraz kafa yordum. Bir çıktı alınıp çerçeveye yerleştirilecek. Tek sorun belirtilen tarihteki yıldız haritasını bulmaktı. Bununla ilgili Türkçe bir kaynak bulamadım ama bunu ücretsiz yapabileceğiniz bir web sitesi buldum. Programsız ve ücretsiz bir şekilde gökyüzü haritası yapımına geçmeden önce sitenin hikayesinden de bahsetmek istiyorum.

Ücretsiz gökyüzü haritası tasarlama sitesi

2017 yılında amca olan bir yazılımcı yeğeni için anlamlı bir hediye almak istiyor. Yaptığı araştırmalar sonunda yıldız haritası çıkarıp çerçeveleyen bir hediye sitesi buluyor. Bu siteden hediyeyi almanın toplam maliyeti yazılımcı arkadaşa 120 dolara mal oluyor. Oldukça yüksek bir ücret. Hediyeyi gören herkes çok beğeniyor ve her gören nereden aldığını soruyor. Bunun üzerine yazılımcı arkadaşımız insanların ücret ödemeden gökyüzü haritası çıkarabileceği bir site tasarlıyor. Bu site Mica Star Maps.

Ücretsiz gökyüzü haritası oluşturma

Bu site sayesinde istediğimiz bir tarihin yıldız haritasını (gökyüzü haritası) çıkarabiliyoruz. Hem de hiçbir ücret ödemeden. Siteye girdikten sonra "Create Map" butonuna basıp haritayı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
İlk adımda zemin rengini ve haritanın birkaç küçük ayrıntısını ayarlıyoruz. İkinci adımda ise üzerine yazılacak ismi, konumu ve tarihi giriyoruz. Son adımda tablo üzerine yazabileceğiniz 3 satır sunuyor. Bu satırlara istediğinizi yazdıktan sonra gökyüzü haritanız hazır hale geliyor. Finalde verdiğiniz e posta adresine haritanız gönderiliyor. Aşağıdaki gibi.
gökyüzü haritası
Fakattttt. Gökyüzü haritamızı bir güzel oluşturduk ama tablonun geri kalanı tam olarak istediğim gibi olmadı. Ben haritanın üzerine güzel bir söz ve altına el yazısıyla isim yazmak istiyordum. Bunu yapmak içinde herhangi bir resim düzenleme programı kullanabilirsiniz. Ben paint.net kullandım. Verdiğim adresten indirebilirsiniz. Haritayı bir miktar aşağı kaydırdım. Altına ve üstüne de yazılarımı yazdıktan sonra aşağıdaki gibi bir hale geldi.
Türkçe destekleyen el yazısı fontu bulmakta baya zorlanmıştım. Görseldeki fontu beğendiyseniz paylaşayım siz de uğraşmış olmazsınız. Fontumuzun adı Talking to the Moon. Bağlantıdan indirdikten sonra C:\Windows\Fonts bölümüne atın. Daha sonra program içinden fontu seçebileceksiniz.
Tüm bu işlemler sonucunda elimizde çıktı almaya hazır 45*60 cm boyutunda bir görsel olacaktır. Bu görseli bir matbaadan veya fotoğrafçıdan bastırabilirsiniz. Daha sonra beğendiğiniz bir çerçeve yerleştirirsiniz. Kendi emeğimizle çok güzel bir hediye yapmış olduk. Çok değerli bir doğum günü veya yıl dönümü hediyesi olacaktır.
Beğendiyseniz arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Takıldığınız bir yer olursa yorum kısmından sorabilirsiniz.

Güncelleme

Yukarıda verdiğim site gökyüzü haritası çıkarma işini ücretli yapmış. Ücretsiz bir şekilde oluşturmanın yeni yolunu yorum kısmında anlattım.

Güncelleme 2

Yorum kısmında verdiğim yöntem de kaldırıldı. Birçok talep geldiği için tekrar araştırdım ve yeni bir yöntem buldum ☺ Bu yöntemin kalıcı olacağını umuyorum. Artık bu şekilde tarihe göre gökyüzü haritası oluşturabilirsiniz. Yapılışına geçelim:

Adım 1: Koordinatları Belirleme

İlk öncelikle belirlediğimiz bir adresin koordinatlarını alacağız. Koordinatları öğrenmek için bu siteye giriyoruz. Açık adres girmek zorunda değilseniz. Sonuçta ne kadar değişiklik gösterebilir ☺ Şehir adını ve posta kodunu girmeniz yeterli. Find düğmesine bastığımızda koordinatları verecektir. Biraz aşağı kaydırıp GPS koordinatlarını da alın. 37° 46' 58.656'' N, 38° 37' 14.772'' E gibi.
yıldız haritası koordinat öğrenme

Adım 2: Biraz Astronomi

Şimdi yıldız haritamızı oluşturacağımız kısma geldik. Ücretsiz bir şekilde yıldız haritası oluşturmak için bu siteye giriyoruz. "Date and Time" kısmında "Universal Time" seçeneğini işaretliyoruz. Bu kısma istediğimiz tarihi ve saati şu formatta giriyoruz: 2020-10-07 20:00:00 (Yıl-ay-gün saat) Fakat burada dikkat etmemiz gereken bir durum var. Bu site UTC'ye (Eş Güdümlü Evrensel Zaman) göre saat hesabı yaptığı için biz istediğimiz saati 3 saat geri olarak giriyoruz. Yani siz 20:00'da doğduysanız oraya 17:00 olarak girin.
"Observing Site" kısmına birinci adımda aldığımız koordinatları giriyoruz.
yıldız haritası ayarları


Adım 3: Görünüm Seçenekleri

"Display Options" kısmında haritamıza ekstra özellikler katıyoruz. Yıldızlar, ay, isimler vs. gibi. Bu kısım size kalmış. Haritanızı istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz. "Image size" kısmında haritamızın boyutunu pixel olarak belirliyoruz. Google'da pixel cm çevirici araması yaparak kaç pixel çıkarmanız gerektiği konusunda fikir edinebilirsiniz. Örneğin A4 boyutunda çıktı almak istiyorsanız en az 1200 pixel yapmalısınız.
"Colour scheme" kısmında ise haritamızın rengini belirliyoruz. Bütün ayarları yaptıktan sonra haritanın hemen altındaki "update" butonuna basıp haritanın son halini görebilirsiniz. Beğenmediyseniz istediğiniz değişiklikleri yapıp tekrar update yapabilirsiniz. Haritamıza son halini verdikten sonra sağ tıklayıp farklı kayıt edebilirsiniz. Benim çıktım şu şekilde:

Haritamız elimize geçtikten sonra söz yazma kısmı size düşüyor. Yazının başında anlattığım yöntemle haritanıza sözler ekleyebilirsiniz. İşinize yaradıysa yorum kısmında belirtin lütfen ☺

Arkadaşlarınla paylaş

39 yorum

  1. Haritanın ortasında prewiev yazısı oluyor onu nasıl kaldırabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Site tutunca bunlarda işi paraya dökmüş maalesef, satın almanız lazım. Ücretsiz bir alternatifini bulursam paylaşırım.

      Sil
    2. merhabalar seyfettin bey, maalesef ki ücrete dökmüşler. bunu ücretsiz yapan bir program ya da site mutlaka olmalıdır diye düşünüyorum. yardımcı olur musunuz bana ? :)

      Sil
    3. bilgisayardan sağ tık yaparak görseli indirebilirsiniz o zaman prewiev yazısı kalkmış bir şekilde iniyor <3

      Sil
  2. gerçekten ücretsiz sayfa bulamaz mıyız

    YanıtlaSil
  3. Merhaba arkadaşlar. Tarihe göre gökyüzü haritası çıkarmanın yeni bir yolunu buldum. https://create.thenightsky.com/en/design adresine giriyoruz. Gökyüzü haritasını istediğimiz şekilde tasarlıyoruz. Yazıda anlattığıma benzer. "Continue" butonuna tıklıyoruz. Email ekranı açılacak. No Thanks tıklıyoruz.
    Şimdi karşımıza harita çıkıyor. Haritayı sağ tıklayıp resmi yeni sekmede açıyoruz. Yeni sekmede açılan resmi sağ tıklayıp farklı kaydet diyoruz ve bilgiysarımıza ya da telefonumuza indiriyoruz. Artık yıldız haritamız elimizde. Gerisini yazıda anlattığım şekilde düzenleyebilirsiniz.
    İşinize yararsa bir yorum atmayı unutmayın.

    YanıtlaSil
  4. yaptım ve arkadaşıma doğum günü hediyesi olarak ulaştırmayı heyecanla bekliyorum. hem manidar hem de uygun bütçeli bir hediye oldu katkılarınız için teşekkürler. şimdi ise çerçeveletmeden önce nasıl ışıklandırabileceğimi düşünüyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına sevindim 🤗

      Sil
    2. O sitede de dediğiniz olmuyor artık yeni bir yöntem bulursanız paylaşabilirmisiniz

      Sil
  5. yorumdaki siteden oluyor çok teşekkürler. ben kendim tasarımcıyım. elimde harita olsa geri kalanını daha güzel yaparım diye düşünüp, acaba biz yapamaz mıyız diye bakarken buldum blogunuzu. çok faydalı bir içerik olmuş. ben de bloguma yeni verdiğiniz link ile birlikte ekleyeceğim izniniz olursa :) çok sağ olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Tabii ki ekleyebilirsiniz ne demek 😌

      Sil
  6. sizin yorumlarınızı okuyup siteleri paralı yapıyorlar sanırım :). Son dediğiniz yöntemde artık çalışmıyor, keşke geçen aylarda keşfetseydim bu hediye fikrini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırılsın bakalım başka alternatifler 🧐

      Sil
  7. VAR MI YENİ ALTERNATİF :((

    YanıtlaSil
  8. bende araştırım çok güzel anlatmışsınız; fakat almakta geç kaldım her iki siteyi de ücretli yapmışlar:(

    YanıtlaSil
  9. Maalesef ücretli yapmışlar yeni alternatif bulursanız çok sevinirim :/

    YanıtlaSil
  10. baska alternatif bulamadınız mı :(

    YanıtlaSil
  11. Ben şimdi pcden yaptım sonra telefonuma atıp ayarlamalar yaptım. Matbaacıda yaptırmam için usb belleğe atmam gerek mi yoksa direk fotoğrafı matbaacıya atsam olur mu yani illa usb belleğe ihtiyaç var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerek yok tabi ki. Herhangi bir şekilde fotoğrafçıya ulaştırmanız yeterli. WhatsApp'tan atınca çözünürlük düşüyor ama. Mail olarak atabilirsiniz.

      Sil
  12. acaba hala bir alternatifi yok mu

    YanıtlaSil
  13. thenightsky olan doğru değil sanırım. İletişim maillerinden sorduğumda kopyalanma olmaması için birebir aynı tarihi göstermediklerini yazdılar. Diğerini bilmiyorum

    YanıtlaSil
  14. Tarihe göre yıldız haritası oluşturmak için yeni yöntemi yazının sonuna ekledim arkadaşlar. Yorum yazmayı unutmayın 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba , blog sitesini hiç kullanmadım daha önce acaba hangi site olduğunu anlatabilirmisniz veya link bırakma şansınız var mı ?

      Sil
  15. yeni site çok karışık ne yazık ki yapamadım. size nasıl ulaşabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişim sayfasındaki formu kullanabilirsiniz.

      Sil
  16. haritayı en son anlattığınız gibi yaptım son görseldekinin aynısı oldu ama boyutunu ayarlayamıyorum yazılar yazamıyorum dediğiniz programı kullanmayı bilmiyorum onu da anlatabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  17. Çok çok teşekkür ederim. Dediginiz yerden ucretsiz bir sekilde yaptim ve eşime vermek icin sabirsizlaniyorum.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba. Dediğiniz gibi yaptım ama nasıl ilk yaptığınız gibi tablo haline getirebilirim? nereden yapacağım çıkartacağım için boyutlarını nasıl yapacağım? lütfen yardımcı olur musunuzz

    YanıtlaSil
  20. muhteşem, çok çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  21. merhaba, her şeyi yaptım ama paint.net'ten fotoğrafı düzenleyemedim. yani fotoğrafı sitede nereye yükleyeceğimi bulamadım. programı indirmeden yapabilir miyiz? minumum windows 10 istiyor o yüzden indiremedim. veya önerebileceğiniz başka bir program var mı? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben Windows 7'de sorunsuz kullanıyorum. Şuradan indirmeyi deneyin: https://www.gezginler.net/indir/paint.net.html
      Online olarak ise şuradan düzenleme yapabilirsiniz: https://pixlr.com/tr/

      Sil
  22. harita kısmı tamam ama haritaya yazı yazmak için vermiş olduğunuz site maalesef ücretli olmuş windows mağazasına yönlendiriyor 19.75 tl ücrti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ücretli değil. Windows mağaza resminin altında ücretsiz indirme bağlantısı var. Link şu: https://www.dotpdn.com/downloads/pdn.html

      Sil
  23. Hocam ben bu verdiğiniz ikinci yöntemle yazısız haliyle falan bir satış sayfam var tasarım olarak ondan yapıp satmak istiyorum kendim çıktı alıp çerveleterek herhangi bir ceza vs olur mu?Ücretsiz ama bilemedim

    YanıtlaSil
  24. ya ben verdiginiz sitede bunu sizin attıgınz şekilde asla tasarlayamadım. biri yardımcı olabilirmi acaba. 2 güne hazır olması lazım ama hala halledemedim :(

    YanıtlaSil
  25. Merhaba,
    https://micastarmaps.com sitesinden preview yazısını nasıl kaldırabileceğinizi anlatıyorum.

    İstediğiniz aşamada yapabilirsiniz.
    Preview yazısının üzerine sağ tıklayıp "incele" sekmesine basın.
    id=celestial-map id'li div'i aşağıya doğru açın ve "::before" yazan satırını sol tık ile seçin.
    Pencerenin sağındaki bölümde "Styles" sekmesi altında;

    #celestial-map:before {
    position: absolute;
    font-size: 30px;
    content: "Preview";
    color: #000;
    top: 50%;
    left: 50%;
    -webkit-transform: translate(-50%,-50%);
    transform: translate(-50%,-50%);
    -webkit-transform-origin: 50% 50%;
    transform-origin: 50% 50%;
    text-align: center;
    z-index: 999;
    -webkit-text-stroke-width: 1px;
    -webkit-text-stroke-color: #fff;

    buna benzer bir yapı göreceksiniz.

    Buradan content: "Preview"; satırının solundaki tik'e basın ve pasif duruma getirin.

    Daha sonra resminize sağ tıklayıp farklı kaydet diyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu katkınız harika oldu hocam. Teşekkürler.

      Sil
    2. Bu arada Site yani https://micastarmaps.com UTC saat diliminde. Diğer en son oluyor dediğiniz siteyle karşılaştırınca yıldız yerleri farklı oluyordu. Utc girince birebir aynı oldu

      Bunun dışında preview yazı kaldırma olayı ilk başta bi boş baktım ama sonra çözdüm. çok teşekkürler onun için de

      Sil

Bildirimler
Bildiriminiz yok.
Kapat