İstenmeyen Mail Adresleri Nasıl Engellenir? - Pratik Fikirler
Son bloglar
Bekleniyor...

10 Ocak 2019 Perşembe

İstenmeyen Mail Adresleri Nasıl Engellenir?

Bugün ki yazımda bir çok kişiyi rahatsız eden istenmeyen mail adresleri nasıl engellenir anlatmak istiyorum. Bu yazıda yazılanları uyguladıktan sonra artık spam mail almayacaksınız. Ayrıca önceki yazımda 10 dakikalık mail nedir anlatmıştım.

Gmail İstenmeyen Mailleri Engelleme

İstenmeyen mailleri genelde kayıt olduğumuz sitelerden alırız. Bu tür e-postaların altında genelde e-posta listesinden çıkmanız için bir link vardır. Öncelikle bu bağlantıyı kullanarak size e-posta gönderen sitenin listesinden çıkmayı deneyebilirsiniz. Mesela bana Udemy'den sık sık kurs tavsiyeleri geliyor. Artık bunları görmek istemediğim için gelen bir mailin altına iniyorum. Fotoğrafta gördüğünüz gibi "Aboneliği İptal Et" bağlantısı var. 
Bu bağlantıya tıkladıktan sonra açılan pencerede aboneliğimi iptal edebiliyorum. İngilizce maillerin altında "Unsubscribe" bağlantısı yer alır. Mail aboneliğinin iptali için o bağlantıya tıklayabilirsiniz.
Mail listesinden çıktığınız halde mail almaya devam ediyorsanız şimdi kesin çözüme geçebiliriz. Gmail web sitesinde veya mobil uygulamasında mailin sağ üstünde bulunan üç noktaya tıklayın. Açılan pencerede fotoğrafta gördüğünüz gibi "x adlı göndereni engelle" seçeneği var. Tıklarsanız bundan sonra o adresten mail almazsanız. Aynı zamanda "spam bildir" seçeneğini seçerseniz bundan sonra o mail adresinden gelen mailler spam kutusuna düşecektir.

Yandex İstenmeyen Mailleri Engelleme

Yandex Mail'de severek kullandığım bir mail servisi. Yandex Mail'e gelen istenmeyen mailleri engellemek de oldukça kolay. Yandex Mail'in internet sitesinde herhangi bir maili açarsanız üst kısımda "spam" ve "abonelikten ayrıl" seçeneklerini görürsünüz. İsterseniz öncelikle abonelikten ayrılmayı deneyebilirsiniz. İşe yaramazsa spam olarak işaretlersiniz. Bu işlemden sonra gelen mailler spam kutusuna düşecektir. Aynı işlemi Yandex Mail'in mobil uygulamasında yapabileceğinizi de unutmayın. Herhangi bir mailin sağ üstündeki 3 noktaya tıklarsanız aynı seçenekleri görürsünüz.

Outlook/Hotmail İstenmeyen Mailleri Engelleme

Oldum olası Microsoft'un mail servisini sevmedim ve kullanmıyorum. Bu nedenle Outlook'da istenmeyen maillerin nasıl engelleneceğini uygulamalı olarak gösteremiyorum. Muhtemelen Gmail ve Yandex Mail'e benzer yollarla engelleniyordur. Aynı zamanda Microsoft formunda anlatılmış. Bu linkten ulaşabilirsiniz.

Arkadaşlarınla paylaş

Fikrini Yaz

Bildirimler
Bildiriminiz yok.
Kapat